Ziyaretçi Bazlı Site İncelemesi - Çorba Çeşitleri

  Merhaba değerli takipçilerim ve webmaster okurlarım. Her geçen gün büyümekte olan bir sistemden bahsetmek üzere bugün sizlerle olacağız. Yeri geldi takip ettiğim blog listesi içine girdi yeri geldi sık kullanılanlara eklediğim listeye girdi. Anlayacağınız sık sık takip ettiğim bir işletmedir kendisi.

Evet arkadaşlar ziyaretçi bazlı bir sistemin nasıl olduğuna dair analizimizi yapmak için çorba tarifleri sitesini seçtik. Alanında lider olmuş bir web sitesi olduğu için sizler için daha iyi olacağını ümit ettik.

Ziyaretçi Bazlı Site İncelemesi - Çorba Çeşitleri


• İlk olarak analizimize sitenin olmazsa olmazı olan başlıktan başlayalım. Başlık " Çorba Tarifleri - Çorba Çeşitleri - Kolay Çorba Tarifleri Resimli " sitenin içeriği ile doğru orantıda bir başlık seçimi yapılmıştır. Bir başlık seçerken site içeriği ile ilgili olmasına dikkat ediniz.

• Başlıktan sonra gözümüze çarpan sitenin temasıdır. Göz alıcı bir temasıyla ziyaretçilerin gönlünü kazanan bu site logosuyla da göz dolduruyor.



Tema renkleriyle uyumlu olan turuncu rengi logoda bolca kullanılmıştır. Bu sayede tema ile uyumlu bir hale getirilmiştir. Logonuzun temanın renkleriyle uyumlu hale getirilmesi ziyaretçilerinizin tarafından hoş karşılanabilir. Kesinlikle logo ve temaya içerikten sonra, önem göstermeniz gerekmektedir.

• İçeriği ile göz dolduran çorba tarifleri veren sitenin bir kaç çorba tarifine göz atalım. Örnek olarak; Bebek Çorbası konularını ele alalım. Egzantirik bir biçimde seçilen bu başlıklar içerik ile doğru orantılı olup ziyaretçiler için tam biçilmiş kaftandır. Bu tarz konu başlığı seçimlerine dikkat etmeniz rica olunur.

• Kategorilendirme yapılması ziyaretçinin sitede istediğini rahatlıkla bulabilmesi için yapılmış bir işlemdir. Çorba çeşitlerini kategorilere ayırıp ziyaretçiyi sitede istediğini rahatlıkla bulabilmesi için düşünülmüş bir işleyiştir. Aynı sistemi sizlerin de sitenizde yapması gerekmektedir.

  Analiz bu kadardı. Analiz yapmış olduğumuz siteye buradan başarısı için tebrik ettikten sonra gözüme çarpan bir konuya değinmek istiyorum. Diyet Çorbası ile ilgili çorba çeşitlerini sitenizde bulamadım. Arama kutusundan arama yaptım lakin hiç bir sonuç bulunamadı uyarısını almış bulunmaktayım. Lütfen bu konuda içerik eklemesi yapar mısınız?

  Klasik sitelerin dışında bir sistem işliyor orada. Artık bir çok sitede olduğu gibi arama motoru bazlı bir işleyiş yok, ziyaretçi bazlı bir işleyiş hakim.
Nasıl oluyor bu ziyaretçi bazlı işleyiş sistemi?

  Günümüzde bir çok site arama motorları dostu olmak için yapılan gereksiz ve saçma optimizasyonlarla doludur. Ama asıl önemli olan noktayı unutuyor bir çoğu, ziyaretçilerini. Bir sitenin olmazsa olmazıdır ziyaretçiler ve takipçileri. Sadece arama motorlarına güvenerek oluşturulan bir çok sistem günümüzde mevcut olmasına mevcut da, bu tarz işletmelerin önemli noktayı göz ardı etmesi hiç hoş bir durum değil. En azından kendi açılarından konuşursak böyledir.

  Sektöre göre değişiklik gösteren bu işleyişe bir de çorba tarifleri yani yemek siteleri bazından ele alalım. Bir çok yemek tarifi veren siteler başlıklarını yazıp direkt olarak arama motorları tarafından index alıp yeni ziyaretçiler bekliyorlar. Bu yanlış bir düşüncedir. O tarz işleyişe sahip olanların açmış olduğu konular arama motorları bazlı olduğu için ziyaretçilerin ilgisini çekecek şekilde değildir. Yani arama motorlarından gelen ziyaretçiler bile çok fazla zaman kaybı yapmadan o siteyi terk edebiliyor. Amaç, arama motorları bazlı bir sistem oluşturmak değil, amaç ziyaretçi bazlı bir sistem oluşturarak ziyaretçiyi sitede tutmayı başarabilmektir. İşte bütün mesele burada patlak veriyor zaten. Doğru düzgün ziyaretçi bazlı siteler günümüzde pek bulunmamaktadır. Aramızda ziyaretçi bazlı bir sistemin nasıl olduğunu merak edenler elbet olacaktır. Bu konu hakkında bir çorba tarifleri sitesinin analizini sizlere göstereceğim. Bu analizden kendi sitenizin eksikliklerini veya tamamlamanız gereken fazlalıkları görebilirsiniz.

  
İyi çalışmalar diliyorum.


10 yorum:

  1. Makale için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Furkan Bey.

      Sil
  2. Yakında Bizimde Bir makelemizi yaza bizde meşhur olalım kardeşim bu arada makalelerin akıcılığını koruyor okudukca insana yazıların tat veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Celali Bey.

      Sil
  3. yararlı bir makale bir çok kişinin işine yarayacağına eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Tayfun Bey.

      Sil
  5. Çok teşekkür ederim yararlı konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil