2 Mart 2014 Pazar

Toplu Backlink Alımı Yapmayın!

  Uzun soluklu yazılarımın devamının ardı arkası kesilmiyor. Piyasada gereğinden fazla ilgi gören paket içeriklerine yüksek derece de uyuz oluyorum. Arkadaşım bas bas bağırıyoruz paket alımlarından uzak durun " düzmece bunlar! " diye. Lakin pek dinleyen yok gibi. Boşuna mı yazıyoruz sizleri düşünüyoruz. Yine ticaret yuvalarından edindiğim gözlemlere dayalı olarak makaleye devam ediyoruz.
Bugün belki de hepinizin yararlı bildiği bir işlemin çok büyük zararlarından anlatacağız.

Back link


  Sitesi yeni açılan bir insanın sitesine seo yapmak istemesi kadar ya da 1 ayda siteyi ilk sıraya yerleştirme istemesi kadar saçmadır bu işlemlerde. Her şeyin bir zamanı ve sabır derecesi vardır. Önemli olan arasındaki teraziyi bozmayacak kalitede çalışmalar yapmaktır. Bu kalite ziyaretçi bazlı site yaparak rahatlıkla başarıya ulaşılabilir.
Sitenizi arama motorları için mi yaptınız yoksa ziyaretçi için mi?
Bu soruyu kafanızda biraz daha tasarlayarak kendinize sorabilirsiniz. Ama sorun yani. Okuyarak geçmemenizi tavsiye ediyorum.
Bir insan senin sitene ne için gelecek?
Kaliteli makalelerini okumak için mi yada google sıralamalarında çıktığın için mi?

  Bu soruların tek bir cevabı var. Cevap ise büyük ve eğer arasındaki bir tane yer koparsa o zincir tarihe karışır.
Doğru zaman, sabır, emek, kaliteli içerik ve ziyaretçi bazlı bir sistem., Ne kadar da kolay değil mi hepsi? Aslında bütün webmaster olan kişilerin siteleri bu tarzda bir site olmalıdır. Zinciri maddeler halinde biraz daha açtım.

Kullanıcı kalite bekler.
 Arama motorları zaman ve sabır ister.
 Ne kadar emek o kadar ekmek olduğuna göre zincirde bir sorun yok gibi gözüküyor.

Google İlk Sayfaya Nasıl Çıkarım?


  Bir zincir vermiştik, bu zinciri sitenize uygularsanız. Başka hiç bir işlem yapmanıza gerek yok en azından ilk sayfada olmak için. Ben size webmaster blogu yazarı ve sahibi olarak backlink kasmayı yahut toplu backlink alımlarını önermiyorum.
Her şeyin manueli makbuldür.
İlk sayfa uğruna sitenizi ceza alan sitelere sokmamanızı tavsiye ediyorum. Gereksiz yere yapılan işlemler bir süre sonra aleyhinize değil lehinize olacaktır. Bunu istemediğinizi bildiğim için makaleyi biraz daha uzatacağım ki, tam anlaşılsın demek istediklerim. Backlink hakkında çok bilinen ama pek dile getirilmeyen bir mevzu daha var. Onu da makalemde açıklamaya çalışacağım.
O halde okumaya devam ne dersiniz?

Backlink Nedir? Ne Değildir?

  Sitenin başka bir sitede linki olması büyük ihtimal o siteden almış olduğunuz backlink olabilir.
Türkçesi; Geri Bağlantı.
Blogunuzun başka bir sitede olan linklerdir. Popülerlik ile doğru orantılıdır.  Ama ne kadar link o kadar backlink değil. Her backlink de yararlı değildir. Çoğu işlemler sitenizi sandboxa bile sokabilir. Over optimizasyon yaparsanız penalty cezası alabilirsiniz.

En İyi Backlink

  Aynı sektöre sahip olduğunuz index sayısı az bloglardan almış olduğunuzdur.

Dipnot: Bu makalede hiç bir kurum yada şahıs kötülenmemiştir. Sadece düşünceler paylaşılmıştır. Hiç bir kimseyi hedef alınarak yazılmamıştır.
Evet ne diyorduk?

Esen kalmayı ihmal etmeyin.

30 yorum:

  1. Hay Allah toplu backlink almıştım ya ama bundan sonra önerileriniz sayesinde daha dikkat edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Baran Bey.

      Sil
  2. Şu webmaster aleminde herkes backlink alın backlink alın diyordu. Bende siteme programlar aracılığı ile backlink aldım. Başlarda yararı var gibi gözüküyordu daha sonraları 2 hafta içinde google beni bir düşürdü ama kendi site linkimi yazınca bile çıkmaz oldum. İşte o anda seo hakkında yazılanların tam olarak açıklanmadığının farkına vardım. Hali ilede siteyi kapatmak zorunda kaldım. Sonunda işini adam gibi yapan bir webmaster bloğunda böyle bir konuya değinmiş. Üstelik yüzeysel olarak değinmeyip detaylı olarak açıklamış. Yeni başlayan arkadaşlarımız için güzel olacak gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Ali Bey.

      Sil
  3. Aynen toplu backlink alımını ben önermiyorum. Bazı sitelerimde denedim ama faydasından çok zararını gördüm diyebilirim. Tüm kargaların aynı ağaca birden üşüşmesi gibi birşey toplu backlink alımı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Nurettin Bey.

      Sil
  4. Böyle birşeye teşebbüs etmemiştim, bu yazıdan sonra etmemde muhtemelen elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Furkan Bey.

      Sil
  5. pr si iyi,alexsası degeri düşük bikaç siteden tanıtım yazısı alın,sitelere verdiginiz her makale özgün olsun bir makaleyide alıp 10 tane güzel siteye vermeninde degeri yok,her siteye verdiginiz makale ayrı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Gürcan Bey.

      Sil
  6. Evet bazı uyanık arkadaşlarımız program ve script ile toplu backlink alıyor ve faydalı olacağını sanıyorlar ama bunun yarardan çok zararı olur söyleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Utku Bey.

      Sil
  7. Googlede ilk sayfada olan biri olarak yeni baslayan arkadaslara tavsiyem, en iyi backlink sitenin guncelligi ve pr degeri yuksek sitelerde makale yayinlamak. Basarili bir konu hocam ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Veysel Bey.

      Sil
  8. bilgilendirme için teşekkür ederim bir çokşeyi yanlış biliyormuşum takipteyiz yazılarınuız mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Furkan Bey.

      Sil
  9. Bende almayı düşünüyordum ama sayenizde vazgeçtim çok güzel anlatmışsınız hocam çok eksik iblgim varmış...Teşekkürler süpersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Samet Bey.

      Sil
  10. Artık neymiş bir daha yapmayacakmışız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Mert Bey.

      Sil
  11. SEO konusunda sıkıntı yaşayan, aklında soru işaretleri olan webmasterlar için oldukça yararlı bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Özgür Bey.

      Sil
  12. Evet dostum yine çok güzel bir yazı ile karşılaşmış bulunuyorum, özellikle seo sektöründe bir çok insan bilinçsiz olan kişileri göz göre göre kandırıyor, sosyal imleme olsun, backlink paketleri olsun insanlar çok bilinçsiz bir ton saçma sapan çöp siteden link veren botlar ile ..vs seo yaktıklarını sananlar var, açılmış yüzlerce sahte facebook profilinde siteniz paylaşılsa ne olur ? google salak mı ? anlamıyor mu o hesabın 1 ay önce açıldığı ve sürekli reklam yapıldığı mı... bu sektörde başarılı olmak için öğrenilmesi gereken mantık yoksa sizi yolan çok olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Murat Bey. Ayrıca güzel dilekleriniz ve fikirlerinizi bizimle paylaştığınız için tekrar sağolun.

      Sil
  13. Benim sitem 1. sayfaya kadar yükseldi, daha sonra hostingimi taşıdım wp'de sıkıntılar filan cıktı 1 hafta kadar sitem kapalı kaldı hitim 500+ ken 250-300'e düştü şuanda ugurlu yazınca 3. sırada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenizde oluşan aksaklıklardan dolayı ziyaretçi kaybetmeniz normal lakin kapalı kaldığı sürece sıralamanızın düşmesi de normal sayılabilir. Hiç bir işlem yapmadan düzenli içerik girmeye devam ediniz.

      Sil
  14. toplu backlink alımı kadar zararlı birşey daha düşünemiyorum belki kopya yazı olabilir

    YanıtlaSil
  15. bilgilendirme için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. güzel makale teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. Kardeş ilk seferlerinde programla aldım fakat sitemi googlede bile göremedim buyüzdenmiş teşekkürler :)

    YanıtlaSil