2 Şubat 2014 Pazar

Site Sayaç Sistemleri ( Analytics, Metrica )

  Evet arkadaşlar bütün takipçilerim merhaba, size de merhaba yeni ziyaretçilerim. Webmaster içerikli makalelere kaldığımız yerden devam ediyoruz. Her sitenin bir sayacı vardır. Ziyaretçilerini ölçtüğü bir sayaçtan bahsediyoruz. Sitede olmazsa olmazıdır sayacımız. Her şey sayaca göre şekillenir. Yapacağımız işleri ziyaretçi sayımızı göz önünde bulundurarak yaparız. Bir adım atacak isek ilk bakacağımız şey ziyaretçi sayımızdır. Sayaçların önemi çok bariz kendini belli etmektedir. Bir web siteniz var ise hemen bir sayaç sistemini sitenize entegre etmeye başlamalısınız. Sektöründe başarılı bir çok sayaç sistemi vardır. Bazı sayaç sistemlerinin kendine özgün işlemleri veya raporları olabiliyor. Bu sayaç sitemleri hakkında inceleme yaptım. İncelemeye göz atmak ister misiniz?

Sayaç Sistemi

Google Analytics Ücretsiz Sayaç Sistemi


  İncelemeye sizlere ücretsiz olarak sunulan ve benim webmaster blogum için kullandığım bir sayaç sistemini tanıtacağım. Bu sistem sizlere Google tarafından ücretsiz sunulmaktadır. Ücretsiz olması diğer sayaçlarda olan bir sistem olduğundan diğer kriterlere biraz göz atalım. Bir internet siteniz var ve kullanıcılara sitenizi tanıtmak istiyor iseniz bu sayaç sistemi tam size göredir. Sayaç sistemi hakkında biraz inceleme yapalım.
Site Adresi: www.google.com/analytics

 Ücretsizdir.
 Gerçekçi analizler yapabilme özelliğini taşımaktadır.
 Detaylı analiz sistemleri vardır.
 Her sitenize basit bir kod ile rahatlıkla ekleyebilirsiniz.
 Bu kod sitenizin hiç bir yerinde gözükmeyecektir. Sadece ziyaretçilerinizi takip eden bir koddur. Yani demem o ki, sitenizin temasını bozmayacak bir koddur.
 Benim de kullandığım nadir sayaç sistemlerinden birisi olma özelliğini taşıyor.
 Google ücretsiz araçlarından birisi olması ile ziyaretçilere büyük bir prestij verebiliyor.
 Basit arayüzü ile 10 yaşındaki çocuğun rahatlıkla kullanabileceği tarzda yapılmıştır.
 İster detaylı, ister basit analiz raporlarına ulaşmanız mümkündür.

  Evet arkadaşlar Google Analytics Sayaç Sistemi hakkında biraz inceleme yaptık. Sıra geldi bu sayaç sistemi sizlere nasıl bir rapor sunuyor? Bunlara göz atmak ister misiniz?

• Kitle
• Edinme
• Davranış
• Dönüşümler

  Analytics raporları bu 4 başlık üzerinde sizlere sunulmaktadır. Çok detaylı rapor olduğu gibi standart veya basit raporlara da erişebilirsiniz. 
Kitle bölümünden toplam ziyaretçi sayınıza,
Edinme bölümünden sitenizin ziyaretlerin nereden geldiğine,
Davranış bölümünden site hakkında genel bakış detaylı raporuna,
Dönüşümler bölümünden ise bir hedefiniz var ise o hedef hakkında ne kadar ilerlenme yaşadığınıza bakabilirsiniz.

Sayaç Sistemi

Yandex Metrica Ücretsiz Sayaç Sistemi


  Arkadaşlar incelememize kaldığımız yerden devam ediyoruz. Yandex alt yapısıyla oluşturulmuş bir sayaç sistemi olup ücretsiz olması kullanıcıların ilgi odağı olmasına sebep olan faktörlerden birisi olma özelliği taşır. Analytics ile rakip olarak görünse de aralarındaki kalite farkları bariz ortada arkadaşlar. Ben buradan şu iyidir veya şu sistem kötüdür diye yorum yapmak istemiyorum. Bütün sistemlerin özelliklerini söyleyip sizin siteniz için en iyisi olanı seçmenize olanak sağlayan bir yazarım sadece.
Site Adresi: metrica.yandex.com.tr

 Ücretsizdir.
 Sitenize bir kod yerleştirilmesini sizden isteyip bütün istatistikleri ziyaretçilerin görebilme özelliğiyle bazı kurumlar ve sitelerden tarafından hoşnutsuzluk ile karşılanmıştır.
 Basit bir arayüzüne sahip detaylı raporu sizlere sunabilme özelliğiyle kullanıcıların ilgi odağı olmuştur.
 Sektöründeki sayaçlara nazaran biraz daha fazla istatistikleri sizlere sunabiliyor.
 Gerçekçi bir sistemleri olup istediğiniz gibi raporlarınızı oluşturabilirsiniz.
 Webvisor özelliği belki de diğer sayaç sistemlerinden kendisini ayıran en önemli özellik olma niteliği taşıyabiliyor. Webvisor özelliği sizlere sitenizdeki ziyaretçilerin mouse ve klayve hareketlerine kadar izleme olanağı veriyor. Sadece bu özellik için Yandex Metrica Sayaç Sistemini kullanan bir çok kurum yada site vardır.

  Yandex Metrica Sayaç Sisteminde bir çok raporlama türleri yer almaktadır. Bu raporlama türlerinden siteniz hakkında detaylı veya standart bir rapor elde edebilirsiniz.
Trafik bölümünden detaylı bir sitenizin ziyaretçi trafiği için oluşturulmuş rapora erişebilirsiniz.
Kaynaklar bölümünden sitenizin bağlantı kaynaklarına göz atabilirsiniz.
Davranış bölümünden sitenizdeki ziyaretçilerin neler yaptığına erişebilirsiniz.
Teknolojiler bölümünden sitenize giriş yapan ziyaretçilerin nasıl bir teknolojik aleti kullanarak sitenize giriş yaptığını öğrenmekle kalmayıp bu cihazın özelliklerine de göz atma şansı veriyor.
Rapor Sihirbazı bölümünden sitenize bir hedef oluşturup o hedefin günlerce nasıl ilerleme kaydettiğine göz atabilirsiniz.

  Evet arkadaşlar incelemeler bu kadardı. Artık sayaç sistemlerin genel özelliklerini ve sektörlerinde nasıl bir yol izledikleri hakkında bilgi sahibi olduk. Bir önceki makalemiz olan;
" H Etiketi Kullanım Rehberi 2014 " adlı makalemize göz atmayı unutmayın.


Etiketler

36 yorum:

  1. Webmaster sitenizi uzunca zamandır takip ediyorum. Diğer konularınızın hepsini okudum ama hepsi detaysızdı. Yani konu var bilgi var fakat nereden nasıl ulaşabileceğimiz yazmıyordu. Sitenizde ilk defa adam gibi bir makale buldum bunu da dile getirmek istedim. Yalnız bir kaç ufak hatırlatmadaha yapmak isterim. Mesela trafik raporu demişsiniz ya bunu ekran görüntüsü alıp o yerleri numaralandırıp gösterseydiniz çok daha iyi olabilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsi geçen sistemlerin arayüzleri basit olduğu için gerek duymadım.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim Ali Kaan Bey.

      Sil
  2. Ben Metrica'yı tercih ediyorum basit ama kullanışlı Analytics den kaliteli olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Can Bey.

      Sil
  3. Metrika ve Analytics sayaçlarının ikisinde kullanıyorum. Bana göre metrica daha çok ön plana çıkıyor. Ayrıca kullanım açısından basit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim İsmail Bey.

      Sil
  4. Say.ac kullanıyordum ama anlatımınızdan faydalanarak Google Anlytics'e geçeceğim. Yararlı konu teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. İlk başlarda bu araçlara gereksinim duymuyorsun ama sonradan reklam vermek isteyen olunca mecburen onlara rapor göndermek zorundasın o yüzden sayaç kullanmaya başlıyorsun en iyi sayaç siteleride bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Utku Bey.

      Sil
  6. Ben yandex metricayı tercih ediyorum çok detaylı o daha iyi hem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Serkan Bey.

      Sil
  7. Gerçekten güzel bir anlatım olmuş işime yarayan bir paylaşım çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Oğuzhan Bey.

      Sil
  8. Güzel bir anlatım olmuş. Anlatımdan yararlanarak Google Analytics kullanmaya başlayacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Anıl Bey.

      Sil
  9. Ben yandex kullanıyorum daha kullanışlı. Sizede tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Berk Bey.

      Sil
  10. Yandex google ye göre daha detaylı bilgilenirmeye sahip.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Onur Bey.

      Sil
  11. Her sistemin kendine göre artı bir yönü var. Seçerken istediklerinizi bilip, öyle seçim yapmanız gerekiyor. Tasarım mı? İşlevsellik mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ahmet Bey.

      Sil
  12. Google Analytics'in gerçek zamanlı göstergesini, Yandex.Metrika'nın da Webvisor özelliğini seviyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Nurettin Bey.

      Sil
  13. Sistemi kullanıyorum. Oldukça güzel, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Furkan Bey.

      Sil
  14. Çok uzun zamandır yandex kullanıyorum ve çok memnunum özellikle weblizör mükemmel bir özellik geçenler klink kısaltma servisim de olan bir açığı kullanarak saldıran kişiyi weblizörden izleyip açığı kapattım yoksa nerede sorun var bilemezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Murat Bey.

      Sil
  15. Ben sayyac.com kullanıyorum çok kaliteli bir sayaç sistemi. Burdaki olanlardan en iyisi google analytics.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  16. Evet kardeş bende sayac.com kullanıyorum herşeyi detaylı bi şekilde gösteriyo aynı zamanda anlatımında güzel olmuş eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Halis Bey.

      Sil
  17. Gerçekten anca bu kadar detaylandırılabilir bir konu sayy.ac kullanıyorum memnunum. Güzel yazı

    YanıtlaSil
  18. Bence yandexs metrics google analitcs e bin basar adamlar canlı yayın sistemi bile yapmış ziyaretçinin neler yaptığını direk görebiliyorsun

    YanıtlaSil
  19. Ya Bence Hiç İYi Deil Kötü Görüntü Veriyor Amaa Çoğu Kişinin İşine Yarar Gerçekteen Elinize Sağlık...

    YanıtlaSil
  20. en iyi saçlardan biri googlee analytics kullanmanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil