Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler ( Detaylı Anlatım )

  Merhaba değerli webmaster okurlarım ve takipçilerim. İşlerimin yoğunluğundan fırsat bularak 3 gündür her gün yeni webmaster, seo içerikli makaleler yazıyorum ve blogumda siz ziyaretçilere sunuyorum. Sitenize reklam almak istiyorsanız ama alıcıları bulmakta sıkıntı mı çekiyorsunuz? Bir çok site sahibi bu dertten yakınmakta. Bu konuda pek çok makale yazılmadı. Anlayacağınız büyük bir eksiklik var. Konuya reklamın ne olduğunu belirtmekle giriş yapıyorum arkadaşlar. Sitenize alacağınız şeyin ne olduğunu, sizlere faydası veya zararı olup olmadığını merak etmiyor musunuz? O halde...


Reklam


Reklam Nedir?


  Site sahibinin başka platformlarda sitesini tanıtması için link ya da yazı bırakmasıdır. Bu işlem ile ziyaretçi çekmeyi hedeflemektedir. Ziyaretçi çekmek ile kalmayıp marka değerini arttırmaya çalışmaktadır. Marka değeri günümüzde çok önemli. Bir firma aynı kalitedeki ürünü x fiyata satıyor ise markalaşmış bir firma aynı ürünü kendi etiketini koyarak 2x liraya satabiliyor. Firmalar da sektörlerindeki markalaşmış firmalardan olmak istedikleri için reklamlar verebiliyorlar. Reklam vermenin 2 hedefi vardır. Bunlar;

Ziyaretçi
Marka

Ziyaretçi odaklı verilen reklamlar banner reklamları veya tanıtım yazılarıdır.
Marka odaklı verilen reklamlar ise text link reklamlar olarak sınıflandırılabilir.

Reklam Çeşitleri Nelerdir?


  Reklam çeşitleri yararlı reklam çeşitleri olarak 3 bölüme ayrılıyor. Bu reklam çeşitlerinden başka tarz reklamları sitenize almanızı önermiyorum. Bunlar;

 Banner
 Text Link
 Tanıtım Yazısı

Banner Reklamı


  Banner bir resimdir. Boyutları genellikle 130x130, 728x90, 120x490. Boyutlar sitenin tasarımına göre ve yerlerine göre değişiklik gösterebiliyorlar. Banner reklamı 1 resim olduğundan dolayı resim vermek istediğiniz yerin boyutlarına uymak zorundadır. Reklamı siz tasarlayacaksınız. Banneriniz gif banner olabilir. Hatta araştırmalara göre .gif uzantılı resimler değişken resimler oldukları için eğer profesyonel birileri tarafından yapılırsa normal bir bannerden çok daha fazla faydası görülüyormuş. Banner resminizi .gif uzantılı yapınız ya da yaptırınız. Siteye banner reklamı verilirken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bunlar;

 Hit Durumu
 Sektör

  Sitenin hit durumunu gösteren bir sayaç istatistiğinin resmini isteyebilirsiniz. Sayaçlar; analytics.google.com veya yandex metrica olabilir. Önerdiğim sayaç türlerinden sadece bazılarıdır. Birisi Google alt yapılı sayaç sistemi diğeri ise Yandex alt yapılı sayaç sistemidir. Bu tarz sayaçları tekil ve çoğul ziyaretçileri saymak için kullanmanız kesinlikle tavsiye edilir. Ben Google alt yapısına sahip sayaç sistemini kullanıyorum. Sistemden tekil ve çoğul ziyaretçilere bakmakla kalmayıp hangi coğrafyadan kaç kişi gelmiş, arama motorlarından hangi kelimelerden gelmiş gibi bir çok fonksiyonu rahatlıkla kullanabiliyorum. Arkadaşlar banner hakkında bilgi sahibi olduktan sonra text link hakkında biraz bilgiler verelim.

Text Link


  Text link vermekte amaç ziyaretçi çekmek değildir. Ziyaretçi odaklı verilen reklam türlerinden birisi değildir. Bu amaç ile reklam verenler hata yaptıklarını az çok zamanla anlayacaklardır. Text link reklamlarında amaç pagerank ve marka değerini arttırmaktır. Pagerank konusu başlı başına çok uzun ve anlatılması güç bir konudur. Bu makalede buraya değinmeyeceğiz.

 Pagerank
 Marka Değeri

 Pagerankı yüksek sitelerden alınan linkler sizlerinde pagerank değerinizi arttırmaya fayda sağlamakla kalmayıp marka değerinizi de yükseltmektedirler. Pagerank değerinin gerçek olup olmadığına mutlaka bakınız. Şahıstan sadece ana sayfa pagerank değerini istemeyiniz. Alt sayfalarında pagerank değeri alıp almadığını sorup öğreniniz ve aldığı varsayılan alt sayfaların değerlerine bakınız. Pagerank sorgulama sitelerinden bu değerleri öğrenebilirsiniz. Kesinlikle sahte pagerank değerine sahip sitelerden alışveriş dahi yapmanızı önermiyorum. Marka değerinizi footer ya da header bölümünden alınan text link ile beraber tanıtım yazıları da arttırıyor. Şöyle ki; Sektörünüzdeki bir siteye sizin reklamınızı verdiniz. O site belki de sektörünüzdeki güçlü sitelerden bir tanesi. Ziyaretçi reklamınızı görüp sitenize girdikten sonra iş değişiyor. Belki de o her zamanki takip ettiği site sizi önermiş kullanıcılarına. Nasıl ki rakip arama motorlarında birbirlerinin linkleri ve tanıtımları oluyor işte durum sizde de böyle olmaktadır.

Tanıtım Yazısı


  Tanıtım yazınız +350 kelime olmasına özen gösterin. Resimleri hd kaliteyle yazıya ekledikten sonra en fazla 3 link çıkışı olmasına dikkat edin. Link çıkışları hedef kelimeleriniz olabilir. Tanıtım yazınız da sitenizi tanıtıp sektördeki rakiplerinizden üstün olduğunuzu ziyaretçiye yedirmelisiniz. Tanıtım yazılarınız özgün olmak zorundadır aksi taktirde istediğinizi elde edemezsiniz.


Webmaster Reklam

Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gereken Statüler


  Reklam vereceğiniz sitenin alt tarafta maddeler halinde saydığım konulardaki istatistiklerine bakmalısınız.

 Pagerank Değerine
 Güncelliğine
 Özgünlüğüne
 Marka Değerine
 İndex Sayısına
 Arama motorları sıralamalarına
 Link çıkışlarına
 Domain Yaşına

  Arkadaşlar maddeleri sırayla özetler halinde açıklamaya başlıyorum.

  Pagerank değeri text link ve tanıtım yazısı için önemlidir. Güncellik bütün reklam türleri için önemlidir ve güncelliği yüksek olan siteleri tercih ediniz. Özgünlüğün önemi oldukça büyük. Özgünlüğü yüksek olan siteleri tercih ediniz.Alıntı yapılan sitelere reklam vermeyiniz. Marka Değeri yüksek olan sitelerden almaya özen gösteriniz. Şöyle ki; Marka değeri sektöründeki yüksek sitelerden alınız. Kendi sektörünüzdeki sitelerden almaya da özen gösteriniz. İndex sayısına göz atınız. İndex sayısı çok olan sitelerden alışveriş yapabilirsiniz lakin tek başına bu maddelerden hiç birisi yeterli değildir. Google gibi arama motorlarında hedef kelimelerinde kaçıncı? Bu sıralamalara bakınız. Sitesinde 20'den fazla dış link olan bir sayfa var ise kişiden almanızı önermiyorum. Link çıkışı az olan siteden reklam almaya özen gösteriniz. Her siteye link veren bir site Google gözünde ne kadar değerli olabilir ki? Domain yaşı büyük olan sitelere öncelik verin. Yaşlı siteler ve oturmuş sitelerden reklam almak yararınıza olacaktır. Özellikle text link ve tanıtım yazısı alacaksınız domain yaşına önem göstermekle kalmayıp pagerank değerine özen de göstermelisiniz. Bu etmenlerden 1 tanesi siteye reklam vermek için gerekli etmen değildir. Etmenler bütünlük sağlar ise reklam vereceğiniz sitede bu etmenlerden çoğuna uyuluyor ise o zaman reklamınızı verebilirsiniz.

Uzun Süreli Reklamlar Verin!


  Kısa vadeli verilen reklamların ekmeğini de kısa vadede yersiniz. Uzun vadeli reklam vermeye odaklanın. 1 aylık, 1 haftalık, 2 aylık gibi kısa süreli verilen reklamlar gereksizdir. Pek fazla ekmeğini yiyemezsiniz. İstediklerinizi elde etmek istiyorsanız büyük bir araştırmadan sonra 6 aylık text link , banner link gibi süreleri yüksek reklam çeşitlerine yönelmeye çalışınız. Reklam alırken;

 Tanıtım yazısının sitede sürekli kalacak olmasına
 Pek çok reklam alan bir site olmamasına
 Reklam çeşidine bağlı kalmaksızın hit durumunun yerinde olmasına dikkat ediniz.

Arkadaşlar bir önceki yazımız olan Film Siteleri için Seo Çalışmaları makalesine göz atmak ister misiniz?
Etiketler

28 yorum:

  1. Dikkatimi tanıtım yazısının 350+ kelime olması çekti. 350 Kelime olup 2 kelime olursa bence bir değeri kalmaz. Bol link içeren bir yazı olması gerekir o zaman buda pahalıya patlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 link ve +350 kelime uygundur Metin Bey.

      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok güzel tüyolar vermişin Marques. Etkili reklam adına çok güzel bilgiler yer alıyor. Verdiğimiz reklamlardan istediğimiz sonucu alamazsak paramız boşa gitmiş olur, sayende etkili reklam verme tekniğini de öğrenmiş oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Nurettin Bey.

      Sil
  3. yazı güzel fakat bunları büyük şirketler hariç uygulayabilecek çıkmaz. çünkü reklam vermek pahalı iştir. öyle ucuza reklam vereyim kazanayım olmaz. firmalar milyonlarca lirayı bu sektöre yatırıyor fakat karşılığını geri alıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Fatih Bey.

      Sil
  4. makalen çok güzel olmuş mesela bendede alan var alexam iyiyken reklam teklifleri alıyordum şimdi ay bir sefer verirlerse verirler yeni siteler açtım onları kasıyorum bu devirde sitedeki hit çok önemli hit olması için reklam çok önemli siteyi tanıtmak gerekir ama bakıyorum en az hiti olanın parası 2x lerde alexası berbat hiti olmayan siteler 25 30 tl yani çok dikkat edilmesi gerek reklam verirken makaleyi güzelce okuyun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Ahmet Bey.

      Sil
  5. Yine çok güzel bilgiler vermişsiniz. Blogunuzu severek takip ediyorum yazılarınızı sonuna kadar okuyorum iyi bilgiler var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.

      Sil
  6. Reklam konusunda detaylı anlatım oldugu kesin. Yinede bu makale ile tam bilgi saylıyacagını dusunmuyorum. Web sayfasına sahip insanlar reklam sırasında sadece dost oldukları için bile ekliyorlar. Aslında bu biraz acemi taraf. Diğer bir değişle aslında reklamın ne çeşit olduguda değil, reklamın şablon uzerinde nereye konduguda önemlidir. Yoksa ne kadar basarılı olursa olsun, ziyaretçinin göremedigi bir alana koyarsa, ondan iş olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Salih Bey. Yorumunuza katılıyorum. Bir sonraki makalelerimde " Reklam Yerleşimleri " hakkında yazmayı planlıyorum.

      Sil
  7. Saolun işime yarayan bilgiler oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim İbrahim Bey.

      Sil
  8. Çok Saol Bunları Bilmiyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Çok güzel anlatmışsın nadir bulunabilen yazılardan birisi olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Faruk Bey.

      Sil
  10. Hiç reklam vermedim ama burda bu makalede reklamı iyi açıklamışsınız rkelam verecekler için çok yararı olur verip vermemeleri arasında kalıyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Serkan Bey.

      Sil
  11. eyvallah kardeşim.böyle reklam veriyoruz ama ayrıntılı bilmıyoruz.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok iyi makale gerçekten lazım. :

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Cüneyt Emre Bey.

      Sil
  13. Her şeyi ile detaylı bir anlatım olmuş. Gerçekten buradan faydalanmakla birlikte bu tavsiyelerinizi web sitemde gerçekleştireceğim. Sizin bu yazıların sayesinde öğrenmediğim hiçbir şey kalmadı. Çok mantıklı şeyler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Oğuzhan Bey.

      Sil
  14. Dediklerinizi Uygulayacağım Hocam Teşekkürler,Çok Faydalı , Başarılı Bir Makale Olmuş Konuların (Makalelerin) Devamını Bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Kaan Bey.

      Sil