24 Temmuz 2013 Çarşamba

Yazılarınıza Hayat Verin!

  Logolar temanın vazgeçilmez göz zevkimizi üst düzeye çıkartan, genellikle her temada 1 adet olan görseldir. Genellikle temanın en üst kısmında yer alır. Boyutları temaya göre şekillendirilebilen logolar, renk ve tür uyumu olarak tema ile bağıntılıdır. Temanın bir logosu yok ise logo yerine cufon yazı fontları kullanılarak yeni fontlar ile sitenize hoş bir görünüm katabilirsiniz. Eğer photoshop ile aranız yok ise cufon yazı fontlarını sitenize entegre etmenin vakti geldi. Cufon fontlarını kullanarak temaya hoş bir görünüm verebilirsiniz. Cufon fontlarını sadece logo yerine site adını yazmak için değil, sitenin komple yazı fontlarını da değiştirebilirsiniz. Cufon yazı fontları üzerinde biraz duralım. CufonFonts sitesinde yazı fontlarını bulabilirsiniz. Binlerce yazı fontu olan sitede beğendiğiniz bir kaç yazı fontların ismini not almayı unutmayın. Çünkü... Bazı fontlar temaya uyum sağlamayabiliyor. Sadece renk uyumundan falan bahsetmiyorum. Gerek boyut uyumundan gerek de renk uyumundan. Boyut olarak uyum sağlamayan yazı fontları temayı bozabiliyor.

İnce Eleyip Sık Dokuyun!

  Fontları aceleyle seçmeyin. Çünkü çok sık yapacağınız tema üzerindeki değişiklikler, ziyaretçi bakımından size negatif olarak dönüş yapacaktır. Sizlere hem kendi beğendiğim hem de genel olarak beğenilen yazı fontlarını resimler ile sizlere tanıtacağım. Eğer fontları seçmekte sıkıntı yaşıyorsanız önerdiğim yazı fontlarına göz atarak seçimde size yardımcı olabilir. Blog ve tema türüne göre yazı fontlarını ayıracağım. Bu ayırıma dikkatlice göz atmanız gerekiyor. Çünkü tarzınızı korumak önemli. Tarzınızı bozacak düzenlemelere adım atmanız yarardan çok zarara mal oluyor. Gelelim trend yazı fontlarına.

Reklame Script 

  Gerek logo yapımında gerek photoshop işlerimde kullandığım yazı fontu. Ücretli sürümü piyasada mevcut olduğu gibi ücretsiz sürümü de mevcuttur. Reklame Script yazı türünü kişisel blogunuz var ise kullanmaktan kaçınmayın. Eğer logo yerine bu yazı fontunu kullanırsanız blogunuza uyum sağlayacaktır. Reklame script yazı fontunu http://www.cufonfonts.com/tr/font/9802/reklame-script#cufondownload adresinden indirebilirsiniz. 

Reklame Script free
Reklame script yazı fontu




























Arista 2.0

  Hoş dizayn edilmiş Arista 2.0 yazı fontu serileri mevcuttur. Alternatif bir çok yazı fontu sürümü vardır. Ücretsiz sürümünü rahatlıkla bulabilirsiniz. Müzik sektörü tarzı blogunuz var ise kullanabilirsiniz. Arista 2.0 yazı fontunu indirmek için http://www.cufonfonts.com/tr/font/1934/z-arista#cufondownload adresini kullanarak indirebilirsiniz.

Arista 2.0 Yazı fontu indir
Arista 2.0 Yazı Fontu




























Masque

  Masque yazı fontu sadece büyük harflerden oluşma özelliğiyle diğer yazı fontlardan ayrılır. Ücretsiz sürümü piyasada mevcut olup rahatlıkla bloglarınız da kullanabilirsiniz. Bu yazı fontunu sadece blog başlığında kullanmanız önerilir. Yazılarınız da Masque yazı fontunu kullanır iseniz büyük bir ziyaretçi kaybı yaşayabilirsiniz. Masque yazı fontu çoğu temada kayma gösterebiliyor. Bir çok blog türünde kullanılabilen Masque'yi sizde rahatlıkla kullanabilirsiniz. Yazı fontunu http://www.cufonfonts.com/tr/font/4888/masque#cufondownload adresinden indirip kullanabilirsiniz.

Masque yazı fontu İndir
Masque Yazı Fontu




























Rosebud

  Rosebud yazı fontu dikkatli dizayn edilmiş ayrıca geometrik şekillere benzeyen bir çok alternatifi de bulunur. Benim sevdiğim nadir yazı fontlardan biridir sadece. Genellikle logo yapımında kullanırım. Rosebud yazı fontunu kesinlikle öneriyorum. Bir çok photoshop işlerinizde işinize yarayabilir. Genellikle webmaster üzerine yayın yapan kapalı temalarda kullanıbilir. Rosebud yazı fontunu http://www.cufonfonts.com/tr/font/9046/rosebud#cufondownload adresinden indirip kullanabilirsiniz.

Rosebud yazı fontu İndir
Rosebud Yazı Fontu




























INTRO

  Büyük olmasıyla diğer yazı fontlardan sıyrılmıştır. Keskin hatlara belli olması en büyük özelliğidir. Logonuz için muhteşem bir seçim olacaktır. Bir çok alternatifi vardır. Ücretsiz sürümü piyasada mevcut olup indirip kullanabilirsiniz. Intro yazı fontunu indirmek için http://fontfabric.com/intro-free-font adresinden indirilip kullanılabilir. Benim de çok sevdiğim bir yazı türüdür şahsi olarak da sizlere öneriyorum. Kesinlikle photoshop arşivimin vazgeçilmez yazı türünden biridir.

Intro yazı fontu indir
Intro Yazı Fontu


  























  Önermiş olduğum yazı fontlarını dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Cufon yazı fontlarını blogumuza nasıl entegre edebiliriz? 

Cufon Yazı Fontunu Bloga Entegre Et!

  Cufon yazı fontlarını beğendiniz ve hemen blogunuzda uygulamak istiyorsunuz. Çok basit bir işlem ile bloga cufon yazı fontunu entegre edebilirsiniz. Konuyu dağıtmadan direk anlatıma geçiyorum.

  Cufon sitesine girerek beğenmiş olduğunuz Türkçe karakteri destekleyen yazı fontunu bulun. Bulmuş olduğunuz yazı fontunun hemen altında yer alan " Cufon Dosyasını İndir " linkine tıklayın. Fontun Türkçe karakteri destekleyip desteklemediğini önizleme yaparak öğrenebilirsiniz. 

Sayfanın en altında yer alan " Fontu Cufon Olarak indir " butonuna basarak bilgisayarınıza indirin. 
Fontu Cufon Olarak İndirme

Cufon dosyasını bilgisayarımıza indirdik. 

Sıra geldi Your Java Script sitesine gidin ve " Dosya Seç " butonuna tıklayarak bilgisayarımıza indirmiş olduğumuz cufon dosyasını seçin. Cufon dosyasını seçtikten sonra alt tarafta yer alan kutuları doldurun. " Upload " butonuna bastıktan sonra vermiş olduğunuz mail adresinize girin. Mail adresinize girdikten sonra "Your javascript link on yourjavascript.com " başlığı yazan bir mail gelmesi gerekiyor. Maili bulduktan sonra bir link verecektir. O linki saklayınız ileride lazım olacaktır.

Cufon Java Script Kodunu Bloga Yerleştirme

  Blogger hesabınıza giriş yaptıktan sonra " Şablonlar " bölümüne girin. Kodlarınızı açtıktan sonra <head> kodunun altındaki sıraya 
<script src='http://yourjavascript.com/1214130809/cufon-yui.js' type='text/javascript'/>
  <script src='http://yourjavascript.com/8573121042/geometry-soft-pro-cufonfonts.js'/> <script type='text/javascript'>

Cufon.replace(&#39;h1&#39;);</script> 

kodlarını yerleştirin. http://yourjavascript.com/8573121042/geometry-soft-pro-cufonfonts.js yazan yere mail hesabınıza gelmiş linki kopyalayınız. Üstte vermiş olduğum kod sadece H1 etiketi için geçerlidir. Eğer h2, h3 ve h4 etiketleri için de kullanmak istiyorsanız üstteki kodlarda h1 yazan yerin yanına virgül koyarak h2,h3,h4 yazabilirsiniz.

  Ben logo kullanmak yerine cufon yazı fontunu bloguma entegre ederek beğenmiş olduğum fontu kullanıyorum ve bloguma uyum gösterdiği düşüncesindeyim.

  Yazı biraz fazla uzun oldu ama :) 

Herkese iyi bloglamalar..

55 yorum:

  1. Intro fontunu arıyordum sağol Hakan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum Batuhan bey.

      Yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Cufon yazı fontunu beceremiyordum. Sayenizde yaptım ve oldu :)

    Çok teşekkür ediyorum. Reklame script yazı fontunu çok sevdim onu da arşivime aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim yapabilmenize Mehmetcan Bey.

      Yorumunuz için ayrıca minnettar oldum teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Ekleyecem ama nedense bana Your Java Script mail atmıyor sırf onun için yeni mail'de açtım atmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail biraz gecikebiliyor. Ve genellikle mail gereksiz kutusuna geliyor.

      Sil
  4. Blogumda INTRO yazı fontunu kullandım bayağı güzel oldu ya beğendim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum Salih Bey. Umarım blogunuzun temasına ve tarzına uyum sağlamıştır INTRO yazı fontu :).

      Sil
  5. Yok 1 Ay gecikecek değil herhalde :D Your Java Script'Ten hariç varmı site.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef sadece bu siteyi biliyorum. Facebook adresimden görüşelim isterseniz oradan halledebilirim.

      Sil
  6. Yine bloggerlar için çok güzel bir yazı olmuş... Ben de bunları nasıl yaptıklarını merak ediyordum... Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum Samet Bey.

      Bloglar için makalelerimiz gün geçtikçe artacaktır :).

      İyi bloglamalar.

      Sil
  7. Çok teşekkür ederim yine faydalı bir makkale olmuş teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum :).

      Sil
  8. Yardımcı olduğun için sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum umarım bloguna ve temana uyum sağlamıştır :).

      Sil
  9. Reklame Fontu Çok İyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum yorumunuza :). Sevdiğim nadir fontlardan birisi :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  10. Teşekkürler hakan yine güzel bir makkale açmışsın.Yazı fontları kullanmaya başlıyacağım.Masque yazı fontu ilgimi cekti. Gercekten yararlı bir makkale olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ekrem Bey.

      Masque yazı fontu çok sevilen bir fonttur. Ben de severim :)

      Tekrar teşekkürler.

      Sil
    2. Rica ederim bencede masque fontu göze hitap eder gibime geldi iyi bloglamalar.Bu tür makalelerini bekliyorum. :)

      Sil
    3. Bu tarz makalelerimiz blogumuzda oldukça mevcuttur. :)

      Güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum :)

      İyi bloglamalar.

      Sil
  11. masque ile reklams fontsları çok hoşuma gitti sağol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum Enes Bey.

      Sil
  12. Güzel fontlar arşive ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Veysel Bey.

      Sil
  13. Fontlar çok hoşuma gitti yine harika bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ahmet Bey.

      Sil
  14. Tema için logo önemli gerçekten de ve renkli olması tercihim.Fontlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Alperen Bey.

      Sil
  15. Güzel fontlar, Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum İbrahim Bey.

      Sil
  16. bir çok güzel fountu bir araya getirmişsin eline sağlık hakan güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  17. hep aynı fontlar'dan sıkılmıştım bunları hemen denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denenmesi gereken fontlardan bazıları.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ömer Bey.

      Sil
  18. Arista çok iyi bir font kullanıyordum diğerlerinide öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arista'nın bir çok sürümü var. Neredeyse hepsini kullanıyorum.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ali Bey.

      Sil
  19. Sıkılmadan okudum hep aynı fontlardan sıkılmıştım denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin kesinlikle :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  20. Kullanılabilecek güzel fontlar tasarımlara hemen oturabilecek tarzdalar indir attın font dosyasına

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. Harika bir yazı ve başarılı bir kaynak olmuş gerçekten :)

      Sil
    3. Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum Volkan abi.

      Sil
  21. Gerçekten başarılı bir yazı olmuş teşkkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ali Bey.

      Sil
  22. Masque fontunu çok beğendim indiriyorum , emeğiniz büyük :)

    YanıtlaSil
  23. Teşekkürler, emeğinize sağlık. Güzel olmus gercekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Şükrü Bey.

      Sil
  24. Güzel Yazı Faydalı Bilgiler Tşk Emeğe Saygı Güzel Olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  25. Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  26. Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Furkan Bey.

      Sil