Blogunuzu Sosyal Medya ile Güçlendirin!

  Merhaba değerli okurlarım. Bir çok site sahibinin genel sorunlarından birisini anlatmaya karar verdim. Makalemi okudukça daha fazla bilgilenip sosyal medyanın bilinmeyen gücünü öğreneceksiniz. Sizlere bir kaç büyük firmanın sosyal medyayı kullanarak nasıl ziyaretçi çektiğini bir kaç örnekle gösterelim. İşe sadece bir video çekerek başladılar. Youtube üzerinden bu videoyu yayınladılar. Tabii kısa bir süre içerisinde büyük patlama yaparak video izlenme rekorlarına koştu diyebilirim. En azından yeni yüklenen bir video ya göre patlama yapmıştı. İşin ticari yüzünü videonun başında kimse bilmiyordu. Videoyu çeken gitti gidiyor sanal satış sitesiydi. Kimsenin bu işten haberi yoktu. İsterseniz ilk videoyu izleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız.




İlk çekilen video da işin gerçek yüzünü bilen yok. Bir genç kız sevgilisinden ayrılıyor ve eşyalarını satışa çıkartıyor. Buraya kadar her şey normal. Ama işin gerçek yüzü öyle değil.



  Bu video ile sosyal medyayı büyük firma gitti gidiyor bile bir tek video ile büyük patlama yaşadı. Ayrıntılarını 2. videoda izleyebilirsiniz. Sosyal medyayı kullanarak gücüne güç katan gitti gidiyor ekibini biraz örnek almamız lazım :).


sosyal medya güçlendirme

  
  Sosyal medyanın önemsenmeyecek kadar güçlü olduğunu sanırım anlayabildiniz. Eğer bu gücü doğru yönde ve zamanda kullanırsak siz de gücünüze güç katacaksınız. Sosyal medyayı kullanmaya ilk önce facebook ve twitter hesapları açarak başladık. Sosyal medya sadece bunlardan ibaret değildir. Bir çok sosyal medya sitesi mevcut ve hemen hemen en bilindik sosyal medya sitelerini inceleyeceğiz. İncelediğimiz sosyal medya sitelerinden bir kaçını kesinlikle kullanmanızı öneriyorum. Sosyal medya kullanarak sitenizi sosyalleştirmek ile kalmayıp ziyaretçi akını yapabilirsiniz. Sosyal ağları kullanırken tatlı dilli olmaya ve ilgi çekici konular paylaşmaya özen gösteriniz. Hep linklerinizi paylaşmak yerine arada eğlenceli bir kaç konu da paylaşsanız yararını sağlayacaksınız.

Facebook: Hemen hemen herkesin bildiği sosyal medya sitesidir.

Twitter: Bilinen bir diğer sosyal medya sitesidir.

Pinterest: Resim paylaşma sosyal medya ağıdır. Düzenli kullanılarak çok iyi ziyaretçi sağlayabilirsiniz.

FriendFeed: Facebook tarzı paylaşım yapabildiğiniz sosyal medya ağıdır. Konularınızın linklerini burada paylaşabilirsiniz. 

Digg: Kullanması başta zor olsada digg.com/submit sitesinden linklerinizi paylaşabilirsiniz. Kullandığım bir diğer sosyal medya ağıdır.

Tumblr: Kaliteli bir diğer sosyal medya ağı. Gerek resim, gerek link ve paylaşımlarınızı yapabileceğiniz tumblr'ı düzenli kullanımda çok iyi ziyaretçi çekebilirsiniz.

Linkedin: +225 milyon üyesiyle linklerinizi ve paylaşımlarınızı paylaşabileceğiniz sosyal medya ağıdır. Kullanmanızı öneriyorum.

Youtube: Video yükleme sitesidir.

Google Plus: Google'nin alt yapısıyla oluşturulmuş paylaşımlarınızı yapabileceğiniz sosyal ağdır. 


sosyal medya ile güçlenin.


  Üstte vermiş olduğum sosyal medyaları düzenli ve istikrarlı kullanmanız halinde büyük yarar sağlayacaktır. Neden siz de bu faydadan yararlanamayasınız?




Etiketler

70 yorum:

  1. Sosyal medya sayesinde ünlenebiliyoruz hemde baya imkanda bulabiliriz yeteneklerimiz ortaya çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medya fenomeni olabilirsiniz tabii ki :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. vallaha ben digg hariç tüm sosyal medya araçlarını kullanıyorum allaha şükür iyide hit geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Digg kullanmaya başlasanız da iyi olur.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Ben bir tek facebook, twitter, g+, linkedln kullanıyorum baska da yohh :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer sosyal ağları da deneyerek sitenizi güçlendirebilirsiniz.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Sosyal Medyanın, aktif rolü var gerçekten, web sayfalarımızın büyümesi yönünde, paylaşımlarımızı sosyal medya ile desteklediğimizde, okuyucularımızın daha hızlı haber almalarını kolaylaştırmış oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ediyorum Volkan abi. Ek olarak eklemek istediğim bir şey var. Sosyal medya baldızdan tatlıdır tabii düzgün kullanımda :)

      Sil
  5. Günümüzde en çok yararı Google + sayfaları sağlıyor, şöyle söyleyeyim ona en yakın olan Facebook paylaşımlarından %60 daha değerli ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu oranın bu kadar yüksek olduğundan haberim yoktu Burak bey. Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. facebooktan iyisi yok hepsini kaplıyor diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Enes bey. Facebook hariç diğer sosyal ağlara yönelirseniz faydasını sağlayacaksınız.

      Sil
  7. Sosyal ağları kullanmaya ne kadar özen göstersem de istediğimi alamadım bir türlü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Mehmetcan bey.

      Sil
  8. Güzel anlatım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ali bey.

      Sil
  9. sosyal medya da herkes kendi reklamını yapabilir o nedenle sosyal medyayı etkili kullanmayı bilmek bu konuda çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Oğuzhan bey.

      Sil
  10. Ben bir tek facebook kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini de kullanmayı deneyin. Faydasını göreceksiniz :).

      Sil
  11. Google+ olsun bir çoğuna üyelik açtım özellikle Google+ güzel etki ediyor, yazı için sağol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Batuhan bey.

      Sil
  12. Facebook ve twitter kullanıyorum arada sırada g+ da oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum İsmail bey.

      Sil
  13. Gerçekten yararlı bir makkale olmuş sosyal medyayı düzenli kullanırsak sitelerimize de hit geliyor :-) teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yorumunuz için teşekkür ediyorum Ekrem Bey.

      Sil
    2. Rica ederim hakan bey :-).

      Sil
  14. Facebook ve twitter kullanıyorum. Diğerleri garip geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini de denemenizi öneririm :). Bayağı etkili olabiliyorlar.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  15. Yararlı makkale olmuş teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim salih can bey.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  16. Tanımlamış olduğunuz sosyal medya sitelerinde sadece Digg'i kullanmıyordum onada üye oldum kullanacağım.Sosyal medya'nın bloguma hit ve tanınma açısında çok yararı oldu herkes öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Digg'i de düzenli bir kullanım ile sitenizin vazgeçilmez ağlarından birisi yapabilirsiniz Ali bey.

      Yorumunuz için teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sil
  17. Youtube kullanıyorum Facebook kullanıyorum Twitter desen hesabım var hiç girmiyorum ama Bloguma hit getireceğini pek sanmıyorum Facebook ile ama facebook u deniyeceğim en azından ama twitter'e hiç karışmıyacam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Digg, flickr v.s gibi bir çok sosyal medya ağları var. Onları da denemeniz ve düzenli kullanmanız sizin yararınıza olur.

      Sil
  18. en popülerleri facebook ile twitter facebok'u ayarladım twitteri kullanmıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Twitter'dan da bayağı hit geliyor :) Ama düzenli kullanımda maalesef.

      Sil
  19. Yararlı bir makkale olmuş. Teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  20. Çok güzel bir yazı olmuş. Bence en etkili sosyal medya mecrası Google+ çünkü daha etkili diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  21. Şimdilik facebook, twitter ve google plus ağırlıklı gidiyoruz, bakalım ilerde daha da genişletmeyi düşünüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  22. Ücretli olup bütün sosyal medya işlerimizi yapan bir site vardı fakat adı aklıma gelmedi şimdi .S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  23. Saol hocam sıkılmadan okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  24. Şahsen sitemiz hitinin %35 ini sosyal medyadan alıyorum ve aktif olarak kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  25. güüzel yazı olmuş saol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  26. Sosyal Medya Sahesinde Tanındık Oluyoruz Ünlü Vs Bu Arada Güzel Yazı Olmus Devamını Dilerim :)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  27. Tanınmanın Yolu Sosyal Medya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  28. Yanıtlar
    1. Instagram da kabul edilebilir güçlükte sosyal medya ağı. Düzenli kullanımda faydasını görebilirsiniz.

      Sil
  29. sosyal medyayı iyi kullanabilen bir sitenin büyümemesi için bir neden göremiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Umut Bey.

      Sil
  30. gerçekten reklam açısından sosyal medya çok önemli bir yere sahip

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Sedat Bey.

      Sil
  31. Sosyal medyayı aktif kullanmak şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum..


      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim Nurettin Bey.

      Sil
  32. bende blogumda sosyal medya araçlarını kullanıyorum ancak daha verimli nasıl kullanabiliriz bu gerçekten soru işareti, zira sosyal medyanın argumanları bazen sitenizin içeriği ile örtüşmeye biliyor. makale ve video için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Sosyal medyayı etkin kullanmak her zaman işimize yarayacaktır.

      Sil
  33. Sitenin yükselmesinde,hit almasında,index hızının artmasında büyük faydası var sosyal medyanın.Hatta forumlarda bazı seo paketlerinde yer alıyor.Ben de elimden geldiği kadar kullanmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyanın önemi bildiğimizden çok daha önemli.
      Sitenizi pazarlamaya sosyal medya ile başlarsınız.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim İsmail Bey.

      Sil
  34. Sosyal medyada çok etkisi oluyor. Hem takipcilerim çok hemde sosyal medyadan bir sürü kişi paylaşarak bilgi yayılıyor.

    YanıtlaSil
  35. Harika paylasimlariniz icin cok tsk ederim

    YanıtlaSil
  36. Güuel paylasimlarinizin devamini dileriz

    YanıtlaSil