20 Temmuz 2013 Cumartesi

Bloglar Genellikle Neden Başarısız Olur?

yorum resimi
  

  Günümüzde blog, forumdan daha çok tercih edilmektedir. Blog sitelerin çoğaldığı bu hızlı dönemde hemen hemen bir çoğumuzun blogu vardır. Blogların çoğalmasıyla birlikte artan sorunlar günümüzde büyük sorun teşkil etmektedir. Sorunlarına cevapları bulamayan blog sahipleri deneme yanılma yöntemi kullanarak genellikle başarısız olmuşlardır. Aralarında başarılı olanların sayısı azalmaya yüz tutmuştur. Başarısız olmanın bir çok nedeni vardır. Başarısız olmak kader değildir. Blogların neden başarısız olduğunu başlıklar altında inceleyelim. Bir çok blog çeşiti vardır. Blog çeşitlerini genel başlıklar altında bir göz atalım.

Maddi Gelir Elde Etmek Amacıyla Açılan Bloglar
  
  Blog piyasasında en çok açılan blog türüdür.  Para kazanmak amacıyla açılan bloglar yanlış strateji izlediği için başarısız olmaya yüz tutmuşlardır. Bu tip bloglar hep bir popülerlik yarışı içerisindedir. Blog yazmayı pazarlama aracı olarak görürler. Zevk için blog yazmak ile maddi gelir elde etmek için blog yazmayı birbirine karıştıyorlar. Blogunuz ne olursa olsun pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz ve kullanmalısınız da. Yanlış strateji her şeyi bitirebiliyor. 

genel resimi
Stratejiyi doğru belirleyin! Para kazanmak için açtığınız blog da asıl amaç hiç bir zaman ünlü olmak, popülarite olmak değildir. Asıl amaç maddi gelir kaynağı elde etmektir. Blogunuzu binlerce kişi için açmazsınız. Sizi takip edecek sizden satın alabilecek yahut içeriğinizi başkalarıyla paylaşabilecek takipçileriniz için açarsınız. Blogunuzun sektörü neyse o sektör üzerindeki müşteriler için açtığınız blog size fayda sağlayacaktır. Doğru pazarlama teknikleriyle bir müddet sonra başarıya ulaşabilirsiniz. Başarı kolay yenen bir lokma değildir. İnce düşünüp, yeteneklerinizi kullanıp zaman ve emek harcayarak ulaşabileceğiniz bir patika yoldur. Başarıya herkes ulaşamaz 1000 blog içerisinden sadece 1'i başarılı olur. Bu dar yolda kendinize doğru planlama yaparak rakiplerinizi ekarte edebilirsiniz. Kısa süre içerisinde alınan başarılar sizi yolunuzdan şaşırtmasın. Hedeflerinizden şaşırmayın! Doğru hedef sizi başarıya götürecek en büyük etkendir. Her yazarın blog açarken bir hedefi vardır. Kimisi para kazanmak için açar, kimisi popüler olmak için açar, kimisi sadece yazmak için açar. Size ufak bir sır vereyim mi? Başarılı olmak için açılan bloglar genellikle başarısız olmuştur. Kimi zaman hedeflerinden şaşmıştır. Kimi zaman rehavete kapılıp yok olmanın uçurum noktasına gelmiştir. Popüler olan bloglar yıllar önce popüler olmak amacıyla blogunu açmamıştır. Sadece yazmak... Başarılı blog sahiplerine sorabilirsiniz. Bu yanıtı alacağınızdan şüphem yok. Popüler olmak bir iş hedefi değildir. Rakiplerinizden ayrılmak, piyasada otorite sağlamak ve e-mail listesi oluşturmak bir iş hedefidir. Gereksiz Reklam'dan Kaçının! Bloga alınan gereksiz türlü türlü reklam vardır. 3-5 kuruş kazanmak için aldığınız bu reklam müşterinizin gözünde blogunuzun karizmasını düşürür. Reklam alırken ince eleyip sık dokumak gerekiyor. Reklam almaya erken başlamak sizi bitirebilir. Erken alınan reklamlar para kazanmaktan ziyade zarara sokar. İleride kazanabileceğiniz paraların zararı... Daha yeni yazmaya başladınız. Kendinizi yeni tanıtıyorsunuz piyasaya. Bir reklam teklifi aldınız bir müşterinizden. Lakin reklamın türü işinizle alakalı değil. Teknoloji blogunuza makarna reklamı almak misali. Reklam alırken satarken seçici olmakta fayda var. Bilinmeyen reklam firmalarından kaçının. Popüler Olmak İçin Açılan Bloglar Popüler olmak için açılan blogların yüzde 95'i başarısız olmuştur. Oran temsilidir. Popüler olmak için açtığınız bloglara gereksiz seo, backlink ve reklam çalışmaların hiç bir yararı yoktur. Bunları sadece bilenler yapıyor... ya da yaptırıyorlar... Ya bilemeyenler? 1) Taklit etme isteği 2) Alıntı ( Çalıntı ) Konular 3) Sabırsızlık 4) Ani büyüme isteği 5) Sosyal medyayı yetersiz kullanım 6) Belli bir konu ağacı olmayışı 7) Kendi tarzını benimseyememe 8) Çok fazla tema değişikliği 9) Ritime ayak uyduramama 10) Çalışma isteği olmaması 11) Temanın uyumsuzluğu 12) Gereksiz içerik girme... Liste uzayıp gider. En belirgin olanları listeye ekledim. Listeyi inceleyecek olursak; Bu tarz blogların genel sorunu " Ani büyüme isteği. " Başarıya yıllarını ve emeklerini harcamadan uzanmak istemeleri...

blog resimi
Blogun Temelini Sağlamlaştırın! Blogu binaya benzetebiliriz. Binanın temelleri ne kadar sağlam olursa ileride faydası büyük olur. Sağlam temelleri olan bina kolay kolay hasara uğramaz. Blog da bu şekilde... Blogunuzun ilk adımlarını ilk makalelerini ilk planlarınızı sağlam yapmak önemlidir. Kulaktan dolma laflara itibar etmeyiniz. Deneme yanılma yöntemi kullanarak bulacağınız strateji sizi başarıya taşıyacaktır. Bu çok zor bir ihtimaldir ama bir ihtimaldir. Bir şans... Bunların yanında şansın faktörü de çok büyüktür. Şans sizin yeteneklerinize kalmış. Webmaster blogu sağlam temelleri üzerine kurulmuş bir blogdur. Şuan belki binlerce okurum yok ama giderek olacak :). Ben popüler kaygısı olmadan gayet keyifli ve büyük tutkuyla yazıyorum... ve kazancım giderek artıyor.

  Neden siz de yapamayasınız?

77 yorum:

  1. Sabırsızlık ve Çalıntı İçerikten Dolayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar başarısız olmanın sebeplerinden bir kaçı sadece.

      Sil
  2. Blogumu para kazanmak için açmıştım başlarda lakin bir sürü gereksiz reklamı kabul ettim. 3-5 kuruş kazanmıştım başlarda. Sonradan reklam alayım diye siteme hiç ilgi göstermemiştim ve dediğiniz gibi oldu. Başarısız oldum :)

    Ama şimdi yeni sitemi açtım her şey tıkırında.

    Çok teşekkürler makale için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Umarım makale yararınıza dokunur.

      Sil
  3. Bir blogda şahsi fikrim tarz çok önemli. Her işinizin bir tarzı olmalı.

    •Temanızın tarzı
    •Yazma dilinizin tarzı
    v.s :) Teşekkür ederim güzel makale olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Yorumunuza gelince kesinlikle katılıyorum :)..

      Sil
  4. Teşekkür ederim makalen bayağı yararlı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum :).

      Sil
  5. Reklam hakkında yaptığınız açıklamaları dikkate alacağım. Aynı sorunlar şuan bendede boy göstermeye başladı maalesef.

    Teşekkür ediyorum çok iyi makale yazmışsınız. Başarılarınızın devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum :).


      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. Başarısız olanların çoğu para kazanmak için açanlardır. Çoğuda zoru gördüğü için kaçar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısaca öyle de diyebiliriz.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  7. Blogculuk sabır gerektiren bir şey sonuçta :) Makalede en can alıcı kısım blogcuların sabırlı olmasıdır diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır ile birlikte zamanı da ekleyebiliriz. Gerçekten büyük zaman gerektiren bir iş.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  8. Yeni başlayan insanların kesinlikle okuması gereken bir makale blog işinde insanların biraz bilinç olması şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Akıcı bir makale olmuş. Katılıyorum dediklerinize.
    Kesinlikle okunması gereken makale...

    Teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  10. Değerli Arkadaşımız gerçekten çok önemli bir noktaya değinilmiş.Siteniz ne kadar güzel olursa olsun ne kadar gösterişli olursa olsun yinede sizkinden az gösterişli olan siteyi bile zor geçebilirsiniz bunun nedenlerini aynen yukarıda bizlere anlatmış değerli arkadaşız.
    Ona bu emeği için çok çok teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

      Haklısınız yorumunuza katılıyorum :)

      İyi bloglamalar.

      Sil
  11. İlk blog açtığım da 2010 falandı.Alıntı üstüne alıntı yapıyordum.Allaha şükür farkına vardım ve 2 yıldır özgün yazmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkına varmışsın ne güzel hatandan vazgeçmişsin.

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  12. Teşekkürler hocam yapılmaması gerekenleri güzel bir şekilde özetlemişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum Meşal bey.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sil
  13. zaten siteyi açar açmaz daha hiç bir şey eklemeden insanın aklına gelen ilk şey reklam ve çalıntı içerik oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Bunlar bizim uzak durmamız şeyler :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  14. CTRL+C VE CTRL+V den dolayı blog başarısız oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum. :) Makalemde belirttim ayrıntılı bir biçimde.

      Sil
  15. Aslında amacı blog yazmak olmayan sitelerin sonu hep başarısızlık olur, sen eğer blogunda sadece para kazanmak veya ün kazanmak için yazılar yayınlıyorsan kendinden bir başarı beklemen doğru olmaz, asıl önemli olan şey ise gerçekten blog yazmak için blog tutmaktır, size başarıya ancak bu yöntem götürür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza katılıyorum.

      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  16. Çok Doğru Şeyler Yazmışsın Forum Siteler Doldu Valla Benimde Var Ama İlgilenmek İstemiyorum . Güzel Yazı Sagol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Forum siteler çok var piyasada. Artık bloglar daha rağbet görüyor.

      Yorumunuz için teşekkür ederim..

      Sil
  17. Tavsiyeler için teşekkürler.Bence bir site için en önemli şey özgün yazmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgün yazmak sitenin temelidir.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  18. sağol yararlı paylaşım dikkat etmek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  19. sıkılmadan okudum süper artık dikkat edicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum :).

      Sil
  20. Öyle insanlar oluyorki kendi sitesinin başlığını kişisel blog koyup sadece başka insanlardan çalıyor buna beceriksizlik ve yüzsüzlük derim ben !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanımınız gayet uygun :). Teşekkür ediyorum yorumunuzdan dolayı.

      Sil
  21. Tavsiyeniz için teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum. :)

      Yorumlarınız için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.

      Sil
  22. Genel olarak kopyala yapıştır ve amacı para kazanmak olan kişiler hep başarısız oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de diyebiliriz. Hiç bir yararı olmadığı halde bunları yapmanın artı zararı var.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  23. Bence çok doğru düşünceler. Makaleni sonuna kadar okudum da haksız bir yanı nı göremedim şuan. Belki de yazdıkların gerçek ve doğru düşüncelerdir. Ama şunu da belirtmek istiyorum ki, her açılan blog diğerleri gibi haksız çalışmalar altında bulunmaz. Yukarıda saydığın maddelerin tersi bazı bloglar da var. Ama haksız bloglar haklı blogların sayısından fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı bloglar çok bariz kendilerini bir müddet sonra belli ediyor :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  24. Güzel bir yazıya değinmişsin bloğun güzel olunca para kazanma kendiliğinden gelmeye başlıyor.

    YanıtlaSil
  25. saol artık dikkat edicem sıkılmadan okudum

    YanıtlaSil
  26. Yorumlar için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  27. alıntı siteyi gerçekten batırıyor teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  28. blog yazmak kadar keyifli birşey yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) .

      Bu arada yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  29. blog yazmak sadece paylaşım yapmak ve ego tatmin etmek olarak değerlendirilmemeli, hemen hemen herkez mutlaka bir menfaate binaen blog yazarlığına adım atmakta. belki ilk başlarda bu düşünce hakimken daha sonraları bu katı düşünce yerini farklı amaçlar için acılan bloglar olarak göstermekte. ama sadece para kazanmak için blog yazarlığına soyunmak elbette sığ bir düşünce ve ilerisi gözükmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  30. daha 3-5 içeriği olan bir çok sitede reklam görebiliyoruz, bu kadar çabuk bir siteye reklam konulmamalı bir siteye en az 3 ay reklam girilmemeli link çıkışı verilmemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yorumunuza katılıyorum.

      Yorumunuz için ayrıca teşekkür ediyorum.

      Sil
  31. Gerçekten yararlı bir makkale olmuş.Bence de alıntı anca siteyi batırıyor hem emek hırsızlığı hemde sitesini batırıyor:-) Teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum :)

      Makalemi okuduğunuza ayrıca minnettar oldum :)

      Sil
  32. Gerçekten yararlı bir makkale olmuş.Teşekkürler:-) :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Ekrem Bey.

      Yorumunuz için ben teşekkür ediyorum.

      Sil
  33. Alıntı gerçekten batırıyor siteyi başarılı bir makkale olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  34. 4: ani büyüme isteği :D o bendede var bir an önce blogunun gelişmesini istersen sen uğraşmıssın yazmışsın o kadar ama yazına yorum gelmeyince, yazma isteğin gider blogdan soğursun :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ani büyüme isteği genel sorunlardan birisi. Zamanla yorum da gelir hit de :)

      Yorumunuz için teşekkür ediyorum Rıdvan Bey.

      Sil
  35. İçerikleri kendileri girse sorun olmaz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum Şükrü Bey.

      Sil
  36. Merhaba , blogger blogum var . Buda blogger blok ama ne yapsam ne etsem site yükselmiyor . Hergün 2 tane makale yazıyorum 500 kelimelik. Tamamen seolu makaler ama hiç yükselemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç aceleci olman gerekiyor siteni sosyal medyayla daha etkili kullanırsan yavaş yavaş yükselirsin.

      Sil
  37. çoğunun başarısız olma nedeni zora gelip kaçıyorlar

    YanıtlaSil
  38. Bence Cok Dogru Bazıları Para Kazanmak İcin Acıyor Bazıları Tanındık Olmak İcin Bazıları Zor Geliyor Kacıyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  39. Çok yararlı bir yazı olmuş. Bloglar zevk için yazılmalı para zaman ile gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  40. Para için blog açılmaması gerek blog zevk işi ama insanda bir zamandan sonra bu işin paraya dönüşmesini istiyor ama bu ilk plan olmamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  41. Değindiğiniz konular gerçekten önemli.Hata yapmak istemeyenlerin kesinlikle okuması gereken bir konu.Teşekkürler.

    YanıtlaSil