Özgünlüğün Alexa ile Etkisi.

  Merhaba webmaster blogu takipçileri.14 Haziran 2013 tarihinde "Özgünlüğün Alexa ile Etkisi." başlığında özgünlük ve alexa ilişkisini inceleyeceğiz. Meşhur alexa düşürme taktikleri bir yere kadar işe yarar. Sonrasında sizin sitenizin gerçek kalitesi önemlidir. Gerçek kalite kulağa ne kadar hoş geliyor değil mi?
Bir blogunuz var hep özgün içerik girdiğiniz bir blog var. Alexa düşürmek için extra bir çapa sarf etmiyorsunuz. Sadece bir kaç seo ayarı yaptıktan sonra yazınızı yazıp gidiyorsunuz. Bir gün alexa değeri denk gelmiş. 700 binlerde dünyada. Az paylaşım yapmanıza rağmen böyle. Şaşırıyorsunuz tabii ki. Hemen google amcayı açıp bir kaç alexa taktiği yapıyorsunuz. Artık alexa taktikleri yapmaktan sitenize vakit ayırmıyorsunuz ve özgün yazılar yazmıyorsunuz eskisi kadar. Haliyle alexa değeriniz aynı kalıyor. Bütün taktiklerin geçersiz olduğu kanıtına varmanız sizi bitiriyor. Her şey yolunda giderken bir kaç kendini webmaster sanan kişilerin uydurduğu şeylere kendinizi kaptırarak asıl işinizi unutuyorsunuz. Yazmayı unutuyorsunuz.

   Anlatmış olduğum kendi hikayemdir. Başıma gelen şeyleri anlattım. Bu blogum benim acemi evremin geçiş blogu oldu diyebilirim. Kendi taktiklerimi webmaster blogunda deneyerek başarıya elde etmeye çalışıyorum. Yeri geldi başarısız oldum, yeri geldi başarılı da olduk. Ama hiç bir zaman özgünlükten vazgeçmedim. Blogunda başkalarının konularını çalarak paylaşan densizler de yok değil. Madem blog açıyorsunuz yazın. Kendi blogunuzun yazarı olun. Başkalarının emeklerini çalmaya hakkınız yok.

  Çoğu seo ile uğraşan abilerim ablalarım. Bana hep alexanın önemsiz olduğunu belirtmiştir. Açıkça alexaya pek takmayın. Sitenizi sırf alexada yüksek tutayım diye bütün planlarınızı ona göre yoğunlaştırmak sitenizin geleceğini köreltir bitirir öldürür. Saçma sapan link takasları, banner takasları, 10 binlerce backlink alımları yapmak sitenizi çöplüğe döndürmekten başka bir işe yaramaz. Link takası mı yapacaksınız? Kendi emeğinizle siteniz ile aynı türde konuları paylaşan bir blog veya site bulunuz. Karşılıklı link takası yapın. Ama her şeyi usulüne göre yapın. Black Hat Seo, çalma çırpmak, emek yemek, hak yemek ile bir yere varılmaz.

  Özgünlüğün ne kadar önemli olduğunu bilmeyen kalmadı aramızda değil mi? Özgünlük... Ah özgünlük ah... Çoğu webmastera ne çektirdin. Herkes özgün olamıyor. Özgün yazı yazamıyorum. Gibi sözleri söylediğinizi duyar gibiyim. Dostum özgün olamıyorsan. Yaz. Bildiğin her şeyi yaz. İlla bir konuda olacak değil bu. Ne biliyorsan yaz. Ama sen yaz. Başkalarından çalma çırpma yapma. Özgünlüğün alexa ile olan etkisini sanırım anlamış bulunmaktasınız :)



23 yorum:

  1. benimde başıma geliyodu böyle olaylar bilgiler için saolun

    YanıtlaSil
  2. Ben bayağı araştırdım bu konuyu :) O yüzden böyle şeyler hiç başıma gelmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Samet Bey.

      Sil
  3. Alexa için en önemlisi özgünlük.3-4 gün yazı yazma alexada hiçbir etki yaşamassın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Emir Bey.Sonsuza denk katılıyorum.

      Sil
  4. bence alexa özgünlüge bakmıyo yazı sayısına bakıyo ben botla çektim 2-3 günde 18 milyon bişeylere çekmişti alexa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgünlüğe bakmasa; 44 yazıyla 680k larda nasıl olabilirdim? Hit ve özgünlük önemli.

      Sil
    2. Ben 6 yazıyla 330 k oldum ?

      Sil
    3. Siz o 6 yazıyı kopyala yapıştır yapıp paylaşsaydınız. Milyonları bile geçemezdiniz. Hitiniz az ise tabi.

      Sil
  5. Özgünlük, Alexa için vazgeçilmeyecek faktörlerden biridir tabii ki bunun yanında 3 tane daha temel faktör bulunmakta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Mehmet Bey.

      Sil
  6. Özgünlük sadece Alexa için değil tüm internet dünyası için çok önemli. Özgün içerik, her zaman değerlidir. Bu yüzden özgün içerik üretimi, kaliteli yazılar yazmak önemsenmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Özgünlüğün önemini defalarca belirttim.

      Sil
  7. Özgünlüğün önemini belirttiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Hüseyin Bey.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Emre Bey.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Yusuf Bey. Kesinlikle

      Sil
  10. Alexa'yla alakalı bir sorum olacak ben kayıt oldum sitemide ekledim sonda html kod veriyor onu bir blog'uma ekliyemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alexa'ya kayıt olmaya gerek yok. Kendi kendine sizi listesine alıyor zaten. Bunun için ek bir çaba sarf etmeyin.

      Sil
  11. hocam yazınızı okudum da şimdi alexa aslında hiç bir şey değil hite göre siteleri sıralıyor o yüzden dediğiniz gibi kendinizi alexayla kandırmayın yani ve şöyle bir durum var özgünlük sadece alexayla alakalı değil hatta hiçbir alakası yok :D özgün makale yazı sizin aslında seo için yaptığınız bir çabadır farkında olmayabilirsiniz ama google kopyala yapıştır konulardan çok özgün yazılara değer verir onları yükseltir yani siz alexaya değil google deki sıranıza bakıcaksınız ve bunun içinde seo çalışmaları yapıcaksınız alexayla kafanızı yormayın :)...iyi bloglar

    YanıtlaSil