Alexa bir DMOZ Değilsin.

  Alexa.. Ah alexa seni neden gözlerinde bu kadar çok büyüttüler ki. Tabii ki Alexa önemsiz çöp site demiyorum. Sitede geçirilen süreyi, reklamlara tıklanmayı, arama hacimlerini Dünya ve Türkiye çapında ele alan bir sistem. Alexa'yı madem gözünüzde önemli görüyorsunuz. Düşürmek için Alexa Toolbar şart. Alexa Toolbar kullananlar bir adım daha önde maalesef. Alexa Toolbar kurulu değil ama her şeyi bir kenara bırakıp Alexa düşürmek için uğraşıyorsunuz. 

Wm Aracı'nda bir konuda geçen mesaja katılıyorum. Alıntı yapmak istedim.

NuCLeuS

•••Her ne kadar son zamanlarda pek adil çalışmadığını düşünsem de ben şahsen PR'in daha önemli olduğunu düşünüyorum. Alexa, verileri toplamak için Alexa Toolbar'ı kullanıyor. Peki ya tarayıcılarına Alexa Toolbar kurmayanlar ne olacak?. Onları hesaba kattığı yok. Toolbar'ı kurup sitenizi kendiniz bile ziyaret etseniz Alexa zaten düşüyor. Ayrıca forumda da sürekli Alexa'yı düşürmeyle ilgili yazılımlar veya yöntemler anlatılıyor. 

Peki bir bu tarz yöntemleri kullanan kişilerin, doğal olmayan yollarla Alexa değerlerini düşürdükleri için nasıl güveneceksiniz?. Ben şahsen "Alexa düşürme yöntemleri" vb. başlıklı konularda mesajları olan kişilerin Alexa değerini güvenilir bulmuyorum. Zaten o tarz konularda mesajları olmayan kişilerin Alexa'daki sıralarının daha kalıcı olduğunu düşünüyorum. Diğerlerinin sıralamalarının uzun vadede aynı kalacağını zannetmiyorum. Bir siz akıllısınız da Alexa'yı yapan kişiler aptal mı?. Her zaman uzun vadede düşünmek ve bir şeyler için acele etmemek lazım.

Ayrıca Google PR için takip ettiği ziyaretçi sayısı, Alexa'nın Toolbar'ı ile takip ettiği ziyaretçi sayısından çok fazla. Google, PR konusuna da bir şekilde bir açıklık getirecektir ve ileriki zamanlarda daha düzgün çalışacaktır diye ümit ediyorum.•••

  Çoğu kişi bunu bilmez ama artık Alexa backlinkleri görmek ücretli. Yani sadece 5 tane backlinki gösteriyor. Diğerlerini göstermek için üye olmak şartı var.

Alexa Backlinkleri Görmek Ücretli


  Alexa backlinkleri resimde görüldüğü gibi sadece 5 tanesini gösteriyor. Hepsini görmek için Alexa PRO üyeliğiniz olması şartı var. Madem Alexa Dmoz kadar önemli. Bir dizin listesi kadar önemliyse neden backlinkleri göstermek için bile ücret istiyor.  Backlinkleri görmek isteyenler için de bir site vereceğim. Verdiğim sitede backlinklerinizi PR listesine göre sıralıyor. Alexa'daki backlinkler ile aynı backlinkleri veriyor. Hiç bir yanlışlık yapılmıyor. Aralarındaki tek fark o sistem ücretsiz. Sistem: http://www.ranksignals.com/links/webmasterbankasi.blogspot.com . Bu sistem ile Alexa dünya değerinizi görebilmekte mümkünüdür. Linklerin hangi tag ile verildiği de gösteriliyor.  

27 yorum:

  1. Bence alexa gerekli mesela bazıları hitlerini vs. atıp tutuyor alexa bunu biraz onaylıyor :)

    YanıtlaSil
  2. Alexa gereksiz demiyorum lakin gözünüzde büyüttüğünüz kadar çok önemli değil diyorum :). Alexa önemli olsaydı madem google alexaya bakarak pr falan veriyordu. Alexa 100 k altı sitelerin Pr'leri en az 1 olmalıydı o zaman. Pagerank değerleri tahminidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pagerank ve alexa farklı pagerank yazı indexine ve özgünlüğe bakar.Alexa hitin durma süresine

      Sil
    2. Alexa hitin durma süresine bakar ve çok kolay hilelerle düşürülebilir bu. Önemsiz :). Gerçeği yansıtmayan çok site var.

      Sil
  3. alexa önemli tabi google'da seviyor.

    YanıtlaSil
  4. iyice araştırmadan böyle bir yazı yazmanı kınıyorum. Bu yazıyı okuduktan sonra bu konuda bilgili olan Abilerime sordum. Tam tersini söylediler. Kişisel düşüncelerindir saygı duyarım ama Millete böyle bilgi verme lütfen. Alexa Önemlidir. Önemsiz olsa o kadar kişi Alexası düşük olan sitelerden Link satın almaz. Bu konuda da biraz düşünürsen çok iyi olur. Alexa düşürmek içinse Alexa'nın mantığını doğru kavramak lazım. Google yaptığı algoritma güncellemelerinden sonra DMOZ'a verdiği önemi oldukça azalttı.
    Bitti demiyorum ama. Umarım beni daha iyi anlarsın. Biraz araştırmadan sonra böyle bir yazı yazarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirine açığım. Sen nasıl kimlere sorduysan bende sordum ve yazdıklarımı dediler. Bunların hepsini kafamdan yazmıyorum yani ;).

      Sil
  5. Alexanın sevmediğim yönü siteyi başka dillere çeviriyor olmaması.
    Bizim sırtımızdan çok para alıyor fakat bir dil özelliği eklemiyor
    :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Kullanıcıyı düşünen yenilikler yerine parasal yönden yenilik yapıyorlar.

      Sil
  6. Yazınızın tam tersi bir düşünceye sahibim. Açıklamak gerekirse;
    1-) Alexa Toolbar kullanımı yararlıdır ancak yazınızda demişsiniz ki Alexa Toolbar yüklemeyenler ne olacak. Hiç Alexa'nın sahipleri hakkında araştırma yaptınız mı? Ben size söyleyeyim Alexa'nın perde arkasında Microsoft vardır, yani doğal olarak tüm Windows ve IE kullanılan bilgisayarlar da Alexa Toolbar yüklü oluyor. Yoksa hiçbir webmasterın girmeyeceği sitelerin bile Alexa değerleri alabilmeleri ilginizi çekmedi mi?

    2-) Alexa değerinin bazı yöntemlerle daha kolay düşürüldüğünü öne sürmüşsünüz. Ancak unuttuğunuz başka şeyler yok mu? Mesela hacklinkler ile alınan PR değerleri ve yine hacklinkler ile masum bir çok sitenin PR değerinin düşürülmesi gibi. İşte bu nokta da mı biz PR değerine güveneceğiz. Diğer yandan DMOZ daha kaliteli demişsiniz ancak DMOZ'a kolay editör olunabildiğini ve bu dizine ücret karşılığı link eklendiği ve çıkartıldığını da bilmiyorsunuz her halde?

    3-)Alexa backlinkleri göstermeyi paralı yaptı bence de doğru yaptı. Öncelikle Alexa bir sitenin tüm backlinklerini listeliyordu ve bu da birçok başarılı sitenin geleceğini etkiliyordu. Çünkü birçok şahıs bu backlinklere bakarak, aynı yerlerden backlink alıp başarılı siteyi geçiyordu. Diğer yandan Alexa'nın bu backlinkleri gizlemesi sizin için sorun olduğu halde neden Google'ın gizlemesi sorun değil, burada PR'ye mi güvenelim?

    4-) DMOZ devri artık bitti, sıralamayı etkilemesi çok nadir oluyor. Artık isteyen herkes sitesini para karşılığında bu dizine ekletebiliyor zaten.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir konuya değinilmiş elinize sağlık

    http://hileturk.net

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir konu olmuş ancak bazı yerlerde farklı düşünüyorum. Tabi düşündüklerimi yazacaktım ancak burak kardeşim birçoğu yazmış ayrıca onda teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben düşündüklerimin arkasındayım :) Görüşlerinizi bildirdiğiniz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. alexayı hiç takmıyorum ben gereksiz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim.

      Sil
  10. Güzel bir makale olmuş.Ben karasız kaldım doğrusu bir yanım Alexa Gerekli diyor,bir yanım Alexa Gereksiz araştırmalarıma devam edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makalemi tekrar tekrar okuyarak daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

      Sil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Alexa dmoz'la karşılaştırılırsa tabii ki dmoz daha önemli fakat alexa nında avantajlarının olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  14. Alexa artık basit yöntemlerle bile kandırılabiliyor ve bunu bir çok kişi yaparken alexa pekte önemli gözükmüyor dmoz la karşılaştırınca tabii ki de dmoz daha önemli fakat bu hileleri yapmayanlar için aylık trafiğini ve ya haftalık trafiğini görmek isteyenler için yararlı olabilir fakat dediğim gibi dmozla karşılaştırılırsa alexa dmozdan daha az önemlidir

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir makale yazmışsınız hocam çok teşekkürler

    YanıtlaSil